PLEASE CLICK FOR ME !

Assalamualaikum's to all my readers, SILENT readers and also to the HACKERS :: Nursyahida/Scha is here.. If u had any comment, just comment at my entry.. If u want to Follow this blog, i will appreciate that's much.. And If u want to Exchange Link, Just insert your name and LINK here.. I will Follow u back and comment on ur blog.. =).. THANKS VISIT MY BLOG =D

06 November 2010

H!DAYAH dar! Allah S.W.T...

Jika dulu, aku suke diri ini sentiasa megah di khalayak..
Megah di mata 'anak syaitan'...
Megah di setiap sudut pandangan 'anak syaitan'...
Berdiri di pentas 'anak syaitan'...
Bermain dengan 'anak syaitan'...
dan........
Minum air yang digelar 'air haram', 'air ibu syaitan'...

Tapi..

Tidak lagi hari ini....
Tidak mungkin akan ku ulang segalanya tentang ceritera 'anak syaitan' ini...
Ceritera 'khayalan' ini...
Ceritera yang tiada membawa apa-apa erti dlm realiti kehidupan...
Tidak mungkin akan ku kotori langkah kakiku ini...
Melangkah ke titian yang haram..

Kerana,

Aku tahu sendiri..
Titian itu kotor..Titian itu tidak pernah kukuh...
Dan buat aku jatuh ke dalam sungai yang......
Yang tiada penghujungnye..tiada tebingnye untuk aku menyelamatkan diri ini dengan sendiri..
Aku takut untuk menghampiri titian itu....
Aku takut untuk memandang titian itu...kerana,
Aku semakin jijik dengan kotoran yang ada pada titian itu...kerana,
Aku sendiri pernah terpijak kotoran itu....
Dan, aku tidak boleh melepaskan diri aku sendiri...

Sehinggalah...

Akhirnya...

Apabila...

Datang seorang gadis suci...
Membawa satu cahaya saksi...
Menghampiri di setiap hari-hari ku...
Dengan bicara nya...
Dengan kes0pannya...
Dengan keindahan cahaya yang diberinya...
 Aku berundur...dan terus berundur perlahan-lahan..
Dari titian kotor itu...
Supaya aku tidak terjatuh ke sungai yang tiada penghujungnye...
Demi gadis suci itu...
DAN...,
Kerana gadis suci itu...
Aku... Tinggalkan segala-galanya tentang 'anak syaitan'...

Gadis,
Terima Kasih...
Kau insan yang membawa seribu satu sinar harapan...
Dan....
Aku punya harapan untuk engkau penuhi,
Hanya satu harapan...
Aku harap, kau boleh terima aku dengan seadanya...
Kau gadis yang paling suci...
Terima la aku, dalam hidup mu..
Dengan seadanya..
Jangan pernah kau tinggalkan aku...

Kerana,

Jika kau tiada,
Aku mungkin sudah hanyut di bawa sungai yang tiada berpenghujung itu...
Jangan pernah tinggalkan aku...
Aku moh0n...hanya satu harapan aku pada kau wahai gadis suci..
Penuhi lah....




**hye k0rang sume, chat x nie..??**

hmmm.... sajak yang kat atas nie, aku sendiri d0k buat tadi...*senyum biase* erm, sajak nie....aku cube bayangkan yang diri aku ni...SEORANG YANG SALAH DAN BERDOSA PADA ALLAH S.W.T...YANG MANA SUDAH MELAKUKAN BEGITU BANYAK LARANGAN ALLAH... lagi satu, sajak ni terhasil malam nie... sb AKU JUGAK MEMAHAMI ISI HATI SEORANG LELAKI YANG KINI SUDAH PON MENEMUI JALAN ALLAH DAN SUDAH PON MENEMUI GADIS PILIHAN ALLAH UNTUK DIRINYA,YANG SUDAH SESAT SEKETIKA DI LORONG HITAM YANG TIADA BERHARAPAN ITU....chewahhh....heheh...harapan aku, sem0ga ap yg aq cbe sampaikan dlm sajak nie, beri ped0man utk pembace bell0g aq yang bersepah-sepah ni.....

ok la guys....
bubye...
l0ve u olls taw..
=)

Create With Love : Nursyahida Daud : This Blog is My Mine

No comments: