PLEASE CLICK FOR ME !

Assalamualaikum's to all my readers, SILENT readers and also to the HACKERS :: Nursyahida/Scha is here.. If u had any comment, just comment at my entry.. If u want to Follow this blog, i will appreciate that's much.. And If u want to Exchange Link, Just insert your name and LINK here.. I will Follow u back and comment on ur blog.. =).. THANKS VISIT MY BLOG =D

01 November 2010

daughter VS parents *mengeluh*

Ibu & Ayah, insan yang paling kite sayangi... dan insan yang paling menyanyangi diri kita ini..
tetapi, kadang-kadang ad yang terlalu menyanyangi  diri kita ini, sehinggakan..diri kita ini terasa terlalu dikongkong...
Di sini..aq mahu bercerita tentang kehidupan antara ibu,ayah dan aq.....yang lebih senang aq panggil dengan panggilan >MAK & AYAH<

   Ketika aq masih kecil seusia 5 tahun...
     Pada seusia 5 tahun, aq da p0n dimasukkan ke sekolah Tadika. Pada ketika itu, aq terlalu manje dan sehingga kini masih segar di ingatan...Di setiap pagi, mak mengosokkan pakaian sekolah aq dengan penuh kasih sayang.. Kemudian, ayah pula menyisir rambut aq sekemasnye... sambil mak, mengikat rambut aq se eloknye...supaya aq kelihatan kemas. Dan kami bersarapan bersame.. Tepat pukul 7.50 pagi..ayah menghantar aq ke sekolah hanye dengan menaiki motor atau pada hari hujan, ayah akan menghantar aq dgn menaiki van... Pada mase itu, ayah hanya miliki van dan 2 buah motor.. Dengan penuh keyakinan dan ke*excited*tan... aq melangkah ke sekolah....Hari demi hari..tahun berganti tahun..Umur menjejaki 8 tahun, aq masih di manjekan....Pada ketika itu, aq punye jiran dan sedare-mare di sekeliling kawasan rumah aq.. dan hampir pada setiap petang, aq meluangkan masa bersama mereka...terutama bermain bersama kawan yang sememangnye satu sek0lah dengan aq.. REDUAN... kami sentiase bermain bersame...
Tetapi, apabila di suatu hari ini......
     Reduan mengajak aq berbasikal dan *merayau-rayau* di taman berdekatan rumah aq.. Dan juga, bermain di padang sekolah menengah aq.. Pada saat ini, aq cume ingat cket aj... yang selebihnye, mak yang cerita pada aq.. Reduan dan aq memungut STRAW di padang sek0lah 2, dalam leka,..hari sudah hampir maghrib..aq tidak menghiraukan rumah, al-maklum lah kan.. seusia 8 tahun, ap yang tahu, hanya bermain.. mak ayah mencari aq sehingga lewat senja.. Ini memang perkara yg tidak akan luput di fikaran aq..kerana di usia ini lah... 8tahun.... aq, di pukul.. memang salah aq, keluar rumah tanpa izin drpd mak dan ayah...*megeluh tapi diselitkan dengan senyuman* Tapi, walaupun aq di pukul, pada lewat malam itu..sebelum tidur, aq masih dimanjekan.. mak datang kepada aq... dan memujuk diri ini... dan aq disuruh utk berjanji pada mak dan ayah..spy tidak mengulangi perkara yang same lagi..tanpa tahu ap sebenar nyer maksud JANJI itu..aq hanye mengiyakan kata mak.. beginilah aq sehingga umurku 12 tahun... di pukul, di marah..itu memang adat kehidupan di zaman kanak2 kita kan....satu fakta buat semua..memang nakal sangat aq di usia sebegini... selalu aj menyusahkan mak dan ayah..

   Di usia 13 tahun pula...Jiwa aq..dan mungkin kamu yang membace ini....biase la.MEMBERONTAK..sudah pandai ingin bercinta.. sudah mengerti serba sedikit ap itu cinta.. Di tingkatan 1, aq mule melahirkan bibit cinta pada seorang lelaki pujaan ramai... haiii.......rase nyer tidak perlu aq bercerite..buat malu je..*gelak2 santai* ... Tapi yang perlu diceritakan sekarang..Percintaan aq dan dye..dihalang oleh ibu, dihalang oleh guru2.. ad aj yang xkene... hai...nk bercinta p0n susah...bukan mak aq je yg halang.. sampai cikgu2 p0n halang...
*ape daaa*

  Kini, umur menjejaki 18 tahun, peristiwe lame kembali mengaitkan sejarahnyer pada cerita aq sekarang...huhu.....sedey gler..

  Ap la mak aq nie, c0ntr0l aq bukan main lg...*gelak* em, aq penat da..rse mcm nk lari je dari umah nie...tapi, kang lari..nk ke mane plak..? huhu..... lame2...aq bley jadi gler d0k kat umah, asik kene k0ngk0ng aje,...hemmmmhemmm... argghhh..nak menber0ntak kat umah xbley..member0ntak kat bellog aje lah..

 *kesian je kat bell0g aq nie.....*
 macam2 cyter dye simpan kan utk kenangan aq di hari tua nnt...

ok la guys...
sayang k0rang sangat2...=))
senyum selalu

Create With Love : Nursyahida Daud : This Blog is My Mine

5 comments:

Nursyahida Daud said...

even aq p0st entry nie... tp 2 la...kasih sayang yg selama nie, parents aq nk tunjukkan..=)

Alif Arham said...

Ape ni...Mula2 baca tadi sedih je ayat..bila dah hujung dah mcm xde benda..mcm tergantung pon ade cyte ni..Pembaca tertanya2...Heheh..Usaha lebih lagi k supaya pembaca seperti saya ni feeling dari awal sampai akhir cyte ni..Cyte xde klimaks ni..Hehehe.. =P

Darwin zul said...

hurmm...
banyak maksud yg mendalam dlm post nie..
itulah ibu n jgn lupa bapa yg akan lindungi kiter..ksih syg diorg yg penuh tok kiter..

Nursyahida Daud said...

hai..xpelah k0t...biar je cyter nie tergantung alif.. xperlu di ingat lg da, cyter p0n da lepas kan, jadi biarkan la ia berlalu..huhu ^_^ *senyum chumel*

Nursyahida Daud said...

m0m....i l0ve u s0 s0 much...